Public Forums
2009-11-06 19:24:10 +01:00
Comments: 10
Viewed: 11295
Dag Leen voor mijn benz W115 met 200 motor en lpg heb ik een set van jullie 123 ignition erin gezet,mooi spul trouwens hoor! Maar op welke curve dien ik deze in te stellen?
En dien ik nog meer op de ontsteking in te stellen?
Ik heb overings ook een nieuwe bobine erin gezet,gelijk alles nieuw.
bij deze alvast dank voor jullie antwoord..
groet maurice
Beste Maurice,
De curve is afhankelijk van welke verdeler er origineel in de auto zat. Indien u merk en nummer daarvan aan ons doorgeeft, kunnen wij nagaan welke curve te gebruiken is. U kunt dit overigens ook zelf nagaan in de installatiehandleiding, die ook te vinden is op onze site: http://www.leenapk.nl/manuals/123merc4.doc
Met vriendelijke groet,
Heidi,
Leen APK
Ha Maurice,
excuses voor het late antwoord; ik neem aan dat je er met behulp van de installatiehandleiding al achter bent gekomen dat je curve 1 moet instellen. Verder moet je op de ontsteking zelf niets instellen, maar na inbouw moet'ie wel op tijd gesteld worden, hoe dit te doen staat ook in de installatiehandleiding.
met vriendelijke groet,
Heidi,
Leen APK
Hallo Leen,
in de inbouwbeschrijving staat iets van het onthouden van de positie van het punt van de eerste bougie bij de oude verdeler (stap 2)
Is het niet gewoon de bedoeling dat je de nieuwe verdeler spiegelt aan de oude wat betreft de positie van de rotor tov het draaimechanisme aan de onderkant?
Bij mijn verdeler betekent dit het verstellen van dit mechanisme door de borgpen onder de veer los te krijgen.
Klopt het wat ik zeg? Dan is de volgende vraag, hoe krijg ik die pen eruit? Is die er gewoon los in gezet, want ik krijg hem er niet gemakkelijk uit, en ik wil niet forceren...
bedankt alvast voor je reactie...
Hidde van Sluis mercedes 250 uit 1970 met m114 6-cilinder motor
Beste Hidde,
In principe hoef je niet te spiegelen, de rotor wijst naar de bougiekabel van cilinder 1. Je kan dus, door de verdeler te draaien, zelf kiezen welk gat van de verdelerkap/ bougiekabel dus, cilinder 1 wordt.
groet,
Leen,
Leen APK
Leen,
Ik krijg dat huis niet fatsoenlijk op z'n plek. Dwz. die nokken onderin zitten verkeerd, waardoor de bedrading etc. tegen het blok aan komt. Nu wilde ik vandaag die onderste ring met de nokjes draaien door de veer te verwijderen en de borgpen te verwijderen, maar dat lukte niet. Ik hoorde van een bekende dat die pen eigenlijk zonder moeite bijna "vanzelf' uit dat gat zou moeten kunnen vallen. Klopt dit? Ik ben bang de boel kapot te maken als ik teveel forceer...
bedankt alvast weer voor de terugkoppeling.
mvg,
Hidde
Hallo Hidde,
je moet de pen niet verwisselen om de nokjes te draaien. Beter is om de verdeler erin te zetten met de nokken op de plek, vervolgens hem zo te draaien dat je goed uitkomt met de bedrading. De rotor wijst dan ongeveer bougiekabel 1 aan. Daarna op tijd zetten op de gebruikelijke manier.
groet,
Leen
PS: als je er niet uitkomt, dan kun je wellicht beter bellen (tel. 0182 678740)
Hidde,
Volgens de beschrijving kun je het blokkeerpennetje er zo uit halen. Dit lukt wel met een dreveltje. Klein tikje moet voldoende zijn.
Maar zoals Leen aangeeft, kun je beter proberen om het huis goed te zetten en dan de bougiekabels om prikken. (nummer 1 in het gat waar de rotor naar wijst, dus niet per sé naar het 1'tje op de verdelerkap).
mvg.
Dave